| Irány Vienna |

| Irány Vienna |

Az útlevél és a bankszámla

2019. február 22. - Irány Vienna

Több téma van az induláshoz, azonban kifejezett sorrendem nincsen, ezért csak csapongani fogok. Az állásinterjún már körvonalazódott, hogy milyen dokumentumokra lesz majd szükségem a munkavállaláshoz, ezt később e-mailben többször is megerősítették. Az osztrák lakcím NEM. Viszont az osztrák bankszámla IGEN. A bankszámlához az osztrák lakcím SEM. Konklúzió: nem kell osztrák lakcím. Ezt a felfedezést több keresés és előzetes vélemények szerint végül maga az élet és az ügyintézés erősítette meg.

20190212_162113.jpg

Útlevelet mindenképp szerettem volna csináltatni, egyrészt több funkciós, másrészt nem szerettem volna rizikózni, hogy a személyi esetleg kevés a bankszámla nyitáshoz, így csináltattam egyet még otthon. A korábbi lassú közigazgatási folyamatokhoz képest otthon egész jól felgyorsult az okirat ügyintézés menete. Normál eljárásban 3 nap alatt kézhez vehettem az útlevelet, ehhez gyorsított eljárás sem kellett. Legutóbb a személyi igazolványom is hasonló ütemben készült el, úgyhogy ezt bizton állíthatom. Így útlevéllel, személyivel és lakcím kártyával a zsebemben indultam Bécsbe bankszámlát nyitni.

Korábban ebben a témában is gugliztam gőzerővel, néztem a véleményeket, milyen bankok vannak, hol érdemes nyitni, egyebek. Ahogy tapasztaltam, sokaknak fontos a magyar nyelvű ügyintézés is. Nagy nemzetközi bankhálózatot semmiképp sem szerettem volna, inkább egy kisebb, osztrák bankot kerestem. Így találtam a Bawag PSK-ra. Évekkel ezelőtt voltak befektetéseik Magyarországban, talán MKB-ben volt tulajdonosi hányada, de később kivonult az országból.

https://www.bawagpsk.com/BAWAGPSK/PK

Több kisebb-nagyobb fiókja is van, valami postaszolgálattal, ezt még nem jártam körül teljesen.

Olvastam a keresések után, hogy aki magyar nyelvű ügyintézést szeretne a Bawagnál, az X-Z cím alatt megtalálhatja. Kiválasztottam az egyiket és célirányosan oda tartottam. Odaérve magyar nyelvű ügyintéző nem, de egy segítőkész Németországban született szír srác fogadott. Német híján angolul beszéltünk, az egész bankszámla nyitás nem tartott tovább 20 percnél (!).

Elmondtam, hogy Bécsben fogok dolgozni, a munkáltató osztrák bankszámlát kér, és ennek okán szeretnék bankszámlát nyitni. Ami kellett: útlevél, lakcímkártya, magyar adószám (később lehet cserélni az osztrákra, de ugye még nincsen...), e-mail cím, telefonszám. Aláírások a szerződésre és már készen is voltunk, onnantól aktív számlával rendelkeztem. Ami fontos még a bankkártya ugye, amit az ügyintéző a fiók helyszínén való átvétellel jelölt meg, így még véletlenül sem keveredett el valamilyen magyar postán. Ez valami alapcsomag lehet, mindenesetre egy 20 euro-s welcome bonusszal jutalmaztak.:) Később a magyar lakcímemre jött egy hivatalos igazoló levél még, hogy megnyílt a számla és az is tartalmazta a bankszámla számot. Az ügyintéző megadta az elérhetőségeit egy névjegykártya formájában és hozzátette, hogy ha új belépőket hozok, azt 20 euróval jutalmazza a bank. Innentől kezdve szerintem az összes banki ügyletemet ugyanebben a fiókban fogom rendezni, engem megnyertek.:)

Esetleg ha valakinek kérdése van ez ügyben, vagy szeretne számlát nyitni, az oldalsó menüsorban ott van az elérhetőségem e-mail cím formájában.

A bejegyzés trackback címe:

https://iranyvienna.blog.hu/api/trackback/id/tr6014642990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása